تاريخ : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, | 11:5 PM | نویسنده : بريالي محمدي

د ستورو پیژندونکیو یوې ډلې په کایناتو کې داسې یو پیژندل شوی څیز کشف کړیدی چې د څو فعالو کهکشانونو د هستو له مجموعی څخه جوړ شویدی، دغه جوړښت په کایناتو کې تر ټولو ستر موجود ګڼل کیږي، چې له یوې څنډې څخه تر بلې څنډې پورې ټول واټن یې یواځې ۴ میلیارده نوري کاله دی. (یوه نوری ثانیه ۳ سوه زره کیلو متره فاصله ښیی او یو نوری ساعت یانی:

300000x 60X60 = 1080000000 یو میلیارد او اتیا میلونه کیلو متره فاصلې سره معادل دی. لمر چې له زمکې څخه ۱۵۰ میلونه کیلو متره زیات و کم فاصله لري، نو نور یې زمکې ته تقریبا په ۷، ۸ ثانیو کې را رسیږي).

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | 9:16 AM | نویسنده : بريالي محمدي



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


محصول جدید Oppo و کسب عنوان باریک ترین تلفن همراه جهان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


داستان رقابت کمترین ضخامت در دنیای موبایل، چیزی شبیه تلاش شرکت های اتومبیل سازی برای ثبت سرعت ۰ تا ۱۰۰ در ثانیه کمتر است. شاید میزان ضخامت یک اسمارت فون، تاثیر چندانی در کاربرد آن و نحوه استفاده کاربر نداشته باشد، اما نشانه ای از قدرت و توانایی فنی شرکت سازنده است. اگر به خاطر داشته باشید، در CES 2012 به معرفی نازک ترین تلفن همراه جهان توسط Huawei با نام Ascend P1 S اشاره کرده و گفتیم که تنها به دلیل 0‪.‬02 اینچ ضخامت کمتر، توانسته این عنوان را از چنگ موتورولا RAZR در آورد.

خب، مثل اینکه حالا قرار است محصول جدید شرکت چینی Oppo با ضخامت 6‪.‬65 میلیمتری، تنها به خاطر 0‪.‬03 میلیمتر ضخامت کمتر نسبت به موبایل شرکت Huawei، این عنوان را از آن خود کند. البته Huawei تا زمان معرفی رسمی اسمارت فون جدید Oppo، لازم نیست نگران عنوان خود باشد. زیرا هنوز اطلاعات مان از این گوشی بسیار کم و در حد همین عکس هایی است که به بیرون درز کرده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اکنون به جز ضخامت بسیار کم، تنها می توانیم بگوییم که این موبایل هوشمند بدنه ای فلزی داشته و دارای سه دکمه لمسی در پایین است. همچنین با توجه به سه پین قرار گرفته در کنار آن، احتمالا از نوعی داک ویژه برای شارژ و شاید ارتباط با دیگر ابزار بهره می برد.

منبع : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:28 AM | نویسنده : بريالي محمدي

 

دانشمندان در دانشگاه استانفورد در کالیفرنیای آمریکا موفق به ساختن یک چشم الکترونیکی شده اند که نیرویش را به جای باتری از نور می گیرد.

وسیله تازه که جزئیات آن در نشریه "نیچر فوتونیکس" چاپ شده از یک جفت لنز خاص برای تاباندن نور در طیف نزدیک به فروسرخ به داخل چشم استفاده می کند.

این فرآیند به چشم الکترونیکی نیرو می بخشد و اطلاعاتی به چشم بیمار ارسال می شود که به بینایی او کمک می کند.

بیماری هایی مثل "دژنراسیون ماکولا" (تباهی لکه زرد) و "آر پی" (retinitis pigmentosa) که معمولا با کهولت سن روی می دهد به مرگ سلول هایی که کار آنها شناسایی فوتون های نور است منجر می شود.

این شرایط در نهایت به کوری منجر می شود.

حذف سیم

نشان داده شده که چشم الکترونیکی که باعث تحریک عصب ها در پشت چشم می شود، به بهبود بینایی در بعضی بیماران کمک می کند.

نتایج اولیه آزمایش این وسیله در دو مرد کاملا نابینا در بریتانیا باعث شد آنها قادر به تشخیص نور و حتی بعضی شکل ها شوند.

با این حال در این وسایل، علاوه بر نصب یک تراشه در پشت شبکیه، لزوم تعبیه یک باتری در پشت گوش و سیمی که آن دو را به هم وصل می کند وجود دارد.

پژوهشگران دانشگاه استانفورد می گویند که شیوه آنها "با برطرف کردن نیاز به تعبیه وسایل الکترونیکی و همچنین سیم کشی پیچیده" می تواند گامی به جلو باشد.

در این شیوه یک وسیله که مثل یک صفحه خورشیدی کار می کند پشت چشم نصب می شود.

یک جفت لنز متصل به یک دوربین فیلمبرداری، آنچه جلوی چشم بیمار می گذرد را ضبط می کند و اشعه نزدیک به طیف فروسرخ را به تراشه ای که پشت شبکیه وصل شده می تاباند.

به این ترتیب یک سیگنال الکترونیکی به وجود می آید که به اعصاب منتقل می شود.

نور طبیعی به خودی خود ضعیف تر از آن است که به این تراشه نیرو دهد.

پژوهشگران گفتند از آنجا که این تراشه ها باریک و بدون سیم هستند، عمل جراحی لازم برای نصب آن خیلی ساده تر از سایر ابزارهای مشابه است.

آنها می گویند که این اختراع نویدبخش بازگرداندن بخش مفید بینایی برای بیمارانی است که به دلیل بیماری های دژنراسیون شبکیه نابینا شده اند.

این وسیله تاکنون در انسان آزمایش نشده اما در موش موثر بوده است.

منبع:

جیمز گالاگر

خبرنگار بهداشتی و علمی، بی بی سی نیوز

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:24 AM | نویسنده : بريالي محمدي

برج گردان در دبی با 420 متر و 80 طبقه، برای اولین بار در جهان ساخته شده که هر طبقه از آن بطور جداگانه میچرخد بطوریکه این برج هیچوقت یک شکل نیست... شما می توانید انتخاب کنید پنجره اطاقتون صبح رو به طلوع آفتاب باشه یا اینکه زمان غروب آفتاب رو به دریا باشه! این برج که معمار آن دکتر دیوید فیشر است از آن بعنوان انقلابی در برج های دینامیکی نام برده است.

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 9:40 AM | نویسنده : بريالي محمدي

سن مغز شما چقدر است؟



خیلی جالبه حتما امتحان کنید
این تست، یک تست رایانه ای برای تخمینی از سن مغز شماست.
در صورت تمايل ابتدا به لينك زير مراجعه كنيد.
http://flashfabrica.com/f_learning/brain/brain.html
بعد دکمه استارت رو بزنید.
جای اعداد را که چند لحظه نمایش داده می شود به خاطر بسپارید
و روی جای آنها به ترتیب از کم به زیاد کلیک کنید!
بعد از چند مرحله، سن مغز شما با توجه به زمان عکس‌العمل و درستی آن محاسبه و نمایش داده می شود
راستی! مغز جوان بهتر است یا مغز پیر؟ خودتان قضاوت كنید

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 9:35 AM | نویسنده : بريالي محمدي

یک نگاتیو را فقط با مغزتان ظاهر کنید!

 

 

روی نقاط رنگی روی بینی در عکس تمرکز کنید، تا ۳۰ بشمارید، حالا به دیوار یا سقف سفید رنگ یا هر جایی که سفید یکدست باشد نگاه کنید و شروع به پلک زدن کنید.
تبریک! شما فقط با مغزتان یک نگاتیو را ظاهر کردید!

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, | 11:31 AM | نویسنده : بريالي محمدي

آنچه در هر 24 ساعت در اینترنت رخ می‌دهد

 Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, | 6:41 PM | نویسنده : بريالي محمدي


گنجي در شما پنهان است

 

دانشمندان معتقدند، هر انساني پر از استعدادهاي كشف نشده است و تكنولوژي فكر مي‌تواند اين استعدادها را به شكوفايي برساند بياييد كمي درباره فكر كردن، فكر كنيم! شايد وقت آن رسيده باشد كه بپذيريم فكر كردن هم يك نوع تكنولوژي است و بايد تكنولوژي فكر كردن را ياد بگيريم. مثلا بدانيم انديشه‌هاي ما پديده‌هاي پويايي هستند كه دائم تغيير مي‌كنند و مي‌توانند بهتر يا بدتر شوند.انديشه‌ها اندوخته‌هاي راكد و ثابتي نيستند كه گاهي سراغ‌شان برويم و كمي از آن را برداريم تا استفاده كنيم. بايد ياد بگيريم مثل يك بچه كنجكاو به تمام گوشه و كنارهاي ذهن‌مان سرك بكشيم و استعدادهاي‌مان را كشف كنيم. باور كنيد هنوز در اعماق اندوخته توانايي‌هاي شما استعدادهاي كشف‌نشده‌اي وجود دارد كه اگر بتوانيد پيداي‌شان كنيد زندگي‌تان متحول مي‌شود. يادتان باشد دنياي شتاب‌زده امروز ديگر به كساني كه دانش و معلومات صرف و محدود دارند نيازي ندارد. حالا ديگر نوبت كساني است كه خلاقيت و نو‌آوري را چاشني دانش مي‌كنند.



مغز‌هايي بزرگ‌تر از سوئيس


اگر مي‌خواهيد حجم اطلاعاتي را كه مغز شما مي‌تواند در خودش جاي بدهد حدس بزنيد، ارتفاع يك ساختمان 100 طبقه را تصور كنيد يا مساحت كشور سوئيس را كه حدود 41هزار كيلومتر مربع است را يازده برابر كنيد. شك نداشته باشيد كه مغز شما به همين بزرگي است. بررسي‌ها و مطالعات جديد دانشمندان در اين حوزه نشان مي‌دهد، انسان در طول تاريخ فقط از 5 تا 7 درصد توانايي و ظرفيت خود استفاده كرده است. يعني انساني كه عصر كشاورزي را تجربه‌ كرد، وارد جهان صنعتي با نماد دودكش‌هاي بزرگ شد و اكنون در دوره الكترونيك با نوپديده‌هايي مانند كامپيوترها و ربات‌ها به سر مي‌برد  فقط توانسته است 7‌درصد از توانايي‌هايش را به كار بگيرد. البته وزن مغز انسان بيش از 650 تا 700 گرم نيست ولي حجم اطلاعاتي كه مي‌تواند در خود جاي دهد تا دل‌تان بخواهد شگفت‌انگيز است.

در دنياي مديريت و از ديدگاه پيشگامان اين موضوع، 3‌عامل نقش مهمي در توليد دارد؛ سرمايه، تكنولوژي و نيروي انساني. نكته جالب توجه اين است كه نيروي انساني بيشترين سهم را دارد يعني 64 درصد. ژاپني‌ها در كتابي كه درباره توسعه اقتصادي كشورشان دارند، مي‌نويسند: «ما براي صنعتي شدن، منابع مادي نداشتيم ولي منابع انساني شايسته توانست كشور ما را صنعتي كند.»



اين به شانس ربطي ندارد


تكنولوژي فكر يا به عبارت بهتر طراحي ذهن ربطي به نبوغ ذاتي ندارد. مطمئن باشيد شانس هم هيچ نقشي در اين ماجرا ندارد. يعني نمي‌توانيد منتظر باشيد كه تصادفي اتفاق بيفتد و استعدادهاي شما شكوفا شود. بهترين راه اين است كه خودتان دست به كار شويد و با آموزش صحيح استعداد‌ها و توانايي‌هاي بالقوه را بالفعل كنيد. هيچ‌كس به اندازه خود شما نمي‌تواند در اين كشف و شكوفايي موثر باشد.



گنج خودت را پيدا كن


در وجود همه ما استعداد‌ها و توانايي‌هايي وجود دارد كه هنوز به‌وجود آن‌ها پي‌نبرده‌ايم. خيلي از ما حتي درست و حسابي خودمان را نمي‌شناسيم و تصوير روشن و واضحي از شخصيت‌ خود نداريم. همين است كه فرويد ريشه خيلي از رفتارهاي انسان را در بخش ناهوشيار و ناخودآگاه ذهن مي‌داند. در حقيقت رفتارها و وضعيت رواني انسان در هر لحظه فقط به آنچه در ضمير خودآگاه و هوشيارش مي‌گذرد وابسته نيست. بلكه عوامل ديگري وجود دارد كه ضمير ناهوشيار و ناخودآگاه پنهان است و منشا بعضي از رفتارها مي‌شود.  جالب است بدانيد نسبت خودآگاهي و ناخودآگاهفي يا بخش هوشيار و ناهوشيار ضمير انسان مانند كوه يخي است كه يك دهم آن بيرون از آب و در معرض ديد است و 90‌درصد آن زير آب قرار گرفته و ديده نمي‌شود. در بخش پنهان كوه يخي ضمير شما گنج‌هاي بسياري وجود دارد كه تا سراغ آن‌ها نرويد پيدا نخواهند شد. شايد وقت آن رسيده باشد كه كند و كاو را شروع كنيد و اين همه گنج را بيابيد تا موفقيت‌هاي تازه‌اي را تجربه كنيد.

منبع: برترينها

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  • سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ